Parchemin001
Logo2006LettresReliefRouge
Parchemin001 Parchemin001
Parchemin001
Parchemin001 Parchemin001 Parchemin001
Parchemin001 LogoVoilaNY Parchemin001
Parchemin001
Parchemin001
Parchemin001 marieclaire Parchemin001
Parchemin001 LogoHebdoCine Parchemin001
Parchemin001 LogoFigaro Parchemin001
Parchemin001 item3a Parchemin001 Parchemin001 item3a Parchemin001 LogoFigaro item3a LogoFigaro
Parchemin001
Parchemin001
Parchemin001 Parchemin001
Parchemin001
Parchemin001 Parchemin001 Parchemin001 Parchemin001
Parchemin001 Parchemin001
Parchemin001

"Après notre rencontre, j'ai été gentiment invitée par Sarah à assister à l'un de ses cours, et je me permets de la féliciter pour la brillance de son discours, de son approche du métier, de sa pédagogie. Un gros bravo aussi aux très talentueux stagiaires ! On peut dire qu'après cela, on appréhende la performance de l'acteur sous un éclairage différent !"

"After our meeting, Sarah graciously invited me to observe one of her classes, and I must congratulate her on the brilliance of her understanding and approach both to teaching and to the profession. Kudos also go to the talented participants in her workshop ! Having observed her work with them, I can positively say that my appreciation of the actor's craft is definitely greater and more enlightened !"

Brigitte Tillet

"L'acteur doit d'abord apprendre à se connaître, à être conscient de ses émotions (...), à utiliser ses moyens à lui (...) Du coup, le théâtre n'est pas le seul point de chute des gens qui en sortent."



 

"The actor must first learn to know himself, to be aware of his own emotions (...) to use his own perceptions (...) As a result, the skills thus acquired are not limited to the theatre"

"...le travail de l'évidence et de la sobriété. Une éblouissante efficacité."



 

"...her skill is breathtaking."


Denis Parent

"Une ambiance New-Yorkaise flotte dans ce lavoir du XIXe s., immense espace vitré sur trois niveaux, où Sarah Eigerman enseigne (...) Le travail sur soi, mémoire sensorielle, déblocage vocal, improvisation qui sert à s'approprier les personnages et les situations... est aussi passionnant que l'étude de scènes"

"There's a New York vibe to this 19th century building with its loft like, three storey workspace, where Sarah Eigerman teaches acting... The work on oneself, — sense memory, freeing the voice, improvisation which helps the actor involve himself in his character's life, — is as fascinating and inspiring as the scene study work"

Sonia Laroze

Logo2006LettresReliefRouge